Coolhunters geven u tips voor waardecreatie in de leisure sector

Het is voor ons erg belangrijk om voortdurend vernieuwende toeristisch-recreatieve organisaties in kaart te brengen en te volgen. Voor het eerst werken wij samen met “coolhunters”. Dit zijn jonge mensen die continu bezig zijn opvallende ontwikkelingen in kaart te brengen. Jonge mensen zijn uw toekomstige klanten. U kunt uw organisatie toekomstbestendiger maken door hun waardevolle interesses mee te nemen in uw conceptontwikkeling.  

Leisure organisaties onder de loep

Eerstejaars Leisure Management studenten van Stenden Hogeschool hebben in vijf weken verschillende coole dingen ontdekt. Ze hebben namelijk twee organisaties binnen zes leisure sectoren onder de loep genomen. In hun ogen doen deze organisaties op een betekenisvolle manier aan waardecreatie in de leisure sector.  

Tips voor waardecreatie in de leisure sector: Coolhunters Magazine

Hoe zijn de coolhunters erachter gekomen dat deze organisaties aan waardecreatie voor de leisure sector doen? De studenten hebben hiervoor een unieke manier gebruikt. Ze hebben de organisaties vergeleken aan de hand van een aantal criteria:  

  • Waardepropositie 
  • Missie/visie 
  • Communicatie 
  • Fysiek ontwerp 
  • Rol van de klant 

De studenten concluderen dat hoe krachtiger de missie en visie en waardepropositie van een organisatie is vastgesteld hoe meer ze ook uitblinken in de andere onderdelen als communicatie, fysiek design en co-creatie met de klant.  

De studenten hebben een digitaal magazine ontworpen waarin de organisaties op een spectaculaire manier zijn uitgelicht. Neem een kijkje in de beste twee digitale magazines gericht op de Nederlandse leisure sector en internationale leisure sector en doe ideeën op voor uw organisatie! Mocht u het rapport willen lezen met een uitgebreide analyse van de criteria, neem dan contact op.