Waarom is Airbnb zo succesvol in het aantrekken van millennials?

Er is al veel gezegd over millennials. Ze hebben verschillende waarden en hun gedrag verschilt ten opzichte van oudere generaties. Daardoor hebben ze verschillende behoeften zowel als consument en als werknemer. Daarom is het belangrijk om te weten hoe organisaties millennials kunnen aantrekken.

5 waarden die u moet opnemen in uw communicatieboodschap

Als accommodatieverschaffer moet u eerst begrijpen wat millennials drijft om een ​​bepaalde accommodatie te boeken. Waarden die belangrijk zijn voor millennials zijn:

  • Echtheid
  • Unieke ervaringen
  • Sterke sociale focus
  • Zoeken naar verbinding
  • Interactie met andere individuen

Om uzelf succesvol te vermarkten voor millennials, moet elke communicatieboodschap gericht zijn op deze waarden. Wanneer we kijken naar afbeeldingen of andere visuele aspecten op websites van traditionele hotels ligt de focus vaak niet op deze waarden. In plaats van het bericht op de ontvangers te richten, is de focus van websites vaak naar binnen en op de accommodatie zelf gericht.

Stel jezelf op overtuigende wijze voor aan millennials op basis van Airbnb casus

De foto's of websites die worden getoond, weerspiegelen vaak de hardware en de luxe van een hotel terwijl Airbnb zichzelf op een andere manier presenteert. Behalve geld verdienen, is de kernwaarde die Airbnb communiceert 'saamhorigheid'. Dit wordt niet alleen weerspiegeld in hun logo of missie, maar ook actief gepromoot op hun website. Zelfs de foto's op hun boekingssite stralen deze waarde uit. Uit onderzoek blijkt dat deze boodschap van Airbnb duidelijk millennials aantrekt.

3 aspecten die uw bedrijf millennials moet kunnen bieden

Een recent onderzoek vergeleek de afbeeldingen op de website van Airbnb met andere hotelwebsites. Millennials beoordeelde de volgende aspecten aanzienlijk hoger op Airbnb's website dan op vergelijkbare hotelwebsites:

  • Echtheid
  • Unieke ervaring
  • Interactie en verbinding

Meer informatie over de strategie van Airbnb

Het is duidelijk dat Airbnb een belangrijke bron van concurrentie is in de gastvrijheidsindustrie. Dit moet ons echter niet beletten om van hen te leren. Op het gebied van communicatie moet de aandacht worden gericht op de ontvanger van het bericht. Dat geldt niet alleen voor mondelinge communicatie, maar zelfs meer voor beeldmateriaal.

Het onderzoek werd uitgevoerd door Linde Borgerink. Linde is communicatieadviseur aan Saxion Hogeschool en heeft onlangs haar Master of Hospitality and Service Management behaald aan Stenden Hogeschool. Deze blog is gedeeltelijk gebaseerd op haar masterscriptie. Wilt u meer weten over deze studie? Aarzel niet om contact met mij op te nemen door op de contactknop hieronder te klikken.