Bewuste bestemmingen in veranderende tijden

De kwetsbaarheid van toeristische bestemmingen en het toerismedomein in het algemeen is visueel geworden door de COVID-19-pandemie. Daarom is een veerkrachtiger benadering van de toekomst noodzakelijk. We moeten werken aan de ontwikkeling van bestemmingen die beter kunnen omgaan met verandering en onzekerheid. Dit is lastig en roept vragen op zoals: wat voor ambitie hebben we voor de ontwikkeling van onze bestemming, wat voor soort toeristen willen we aantrekken, wat bieden we ze aan, welke ontwikkeling is nodig en wat is nodig om dat te bereiken?

Webinarserie toerisme na COVID-19

Door middel van een reeks webinars in samenwerking met PUM, willen wij het Center for Tourism Studies-Universitas Gadjah Mada een overzicht bieden van strategieën in bestemmingsontwikkeling en succesvolle voorbeelden van elders in de wereld. Dit overzicht bevat praktische tools die bestemmingen, bedrijven en organisaties helpen om de bestemming Yogyakarta weer beter op te bouwen.

Agenda Bewuste Bestemmingen

In deze webinar delen onze toerisme expert Jasper Heslinga en Menno Stokman van CELTH hun visie op bestemmingen door de Agenda Bewuste Bestemmingen toe te lichten. Deze benadering vormt het kader voor een bestemming om een ​​weg van evenwichtige ontwikkeling te volgen. In deze benadering dekt CELTH zowel de aanbod- als de vraagzijde van een bestemming door tools en methoden te demonstreren die enerzijds kunnen helpen om ‘de bezoeker’ te begrijpen en anderzijds verschillende aspecten (accommodaties, activiteiten) van bestemmingen te analyseren. Onderwerpen die tijdens de webinar besproken zullen worden, zijn:

  • Behoefte aan een gemeenschappelijke basis, visie en ambitie
  • Presentatie van CELTH Agenda Bewuste Bestemmingen
  • Introductie Customer Journey (Mapping) als hulpmiddel om de vraagzijde van de bestemming te begrijpen
  • Laten zien van best practices
  • Inleiding 5A’s framework om de aanbodzijde van de bestemming te begrijpen

Locatie & tijden

Aanvang
26 apr 2021 om 00:00 uur.

Stel uw vraag aan Jasper

Jasper is expert op het gebied van datawetenschap in toerisme.