Gebruik onze customer journey mapping methode om uitstekende klantervaring te leveren

woensdag 13 juni, 2018

De natuur in Zeeland biedt ontspanning, avontuur, cultuurhistorie en ultieme rust. Maar waar gaan mensen precies naartoe? Onze ervaringsmanagement expert Maaike Bergsma woont een mini-symposium bij waar ze een customer journey workshop leidt. Het is essentieel om vanuit het perspectief van de bezoeker naar natuurgebieden te kijken om de klantervaring te optimaliseren. Het is belangrijk om na te denken over de volgende vragen:

  • Hoe wordt de bezoeker verwelkomd in een gebied?
  • Hoe gebruiksvriendelijk zijn de websites?
  • Waar zijn de wegwijzers en wat is hun kwaliteit?
  • Welke informatie bieden brochures, sociale mediakanalen of blogs?

Een uitstekende klantervaring bieden

Al deze elementen uit gebiedsinrichting en marketing & communicatie spelen een cruciale rol bij het aantrekken van bezoekers, het creëren van de juiste verwachtingen en het bieden van bevredigende bezoekerservaringen. Bovendien zijn ze belangrijk bij het vertellen over milieuwaarden en het creëren en het creëren van een positieve houding van bezoekers en andere belangengroepen. Onze customer journey mapping methode is een techniek die inzicht kan geven in de manier waarop de organisatie communiceert met de bezoekers en hun ervaring beïnvloedt.

Customer journey mapping concept

Tijdens de workshop legt Maaike het concept van customer journey uit aan de hand van voorbeelden van verschillende nationale parken in Nederland en de rest van de wereld. Ze beschrijft ook hoe onze innovatieve methode kan worden toegepast op de bezoekers van Zeeuwse natuurgebieden om een ​​uitzonderlijke bezoekerservaring te garanderen.

Minisymposium: De Zeeuwse natuur - waar ziet u kansen?

Het minisymposium met als thema ‘De Zeeuwse Natuur - waar ziet u kansen?’ wordt georganiseerd door de provincie Zeeland en Staatsbosbeheer. Tijdens dit symposium worden verschillende workshops gehouden en worden de resultaten van het recreatieonderzoek dat in 2017 is uitgevoerd gedeeld.