5 online marketing trends die uw toerisme bedrijf laten groeien

ETFI’s online marketingonderzoek is afgerond. We onderzochten hoe digitale technologieën zich in de toekomst gaan ontwikkelen, zodat toeristische bedrijven digitale marketing effectief in hun strategieën kunnen opnemen. Ontdek hoe u als online toerisme marketeer kan uitblinken in de online wereld. Wij onthullen 5 online marketingtrends:

Heeft u al een toerisme 2.0 website?

Zorg ervoor dat uw website tweezijdige- en interactieve communicatie omvat. Bezoekers van een toeristische website vinden het belangrijk om informatie te genereren of te delen en om de mening van andere bezoekers te krijgen. Voorbeelden van functies die u aan uw toeristische website kunt toevoegen zijn online chatrooms, contactsecties, interactieve foto's en animaties, downloadbare inhoud of recensies.

De opkomst van toeristische mobiele apps

Toeristische mobiele apps staan op de zevende plek van meest gedownloade categorie. Daarnaast geeft 60% van de smartphonegebruikers de voorkeur aan toeristische apps voor het plannen van hun reizen of routes en om accommodaties of tickets te boeken. In de toekomst zal e-commerce binnen de toeristische sector afhankelijk zijn van mobiele apps vanwege de versterking van klantbetrokkenheid en transactie te stimuleren. Bied uw klanten daarom responsieve en gebruiksvriendelijke apps om conversie te stimuleren, zoals boekingen en het ophalen van toeristische informatie.

Sociale media transformeert toerisme marketing

De toegenomen populariteit van sociale mediakanalen heeft toerisme marketing veranderd en heeft invloed gehad op de manier waarop consumenten aankoopbeslissingen nemen. Tegenwoordig stemt 89% van de millennials hun reisschema af op basis van online berichten van anderen. In de toekomst worden live video's op elk sociale mediaplatform als standaard gezien. Live video's verhogen namelijk de authenticiteit. Dit omdat deze als echt, oprecht en aantrekkelijk worden beschouwd. Een functie die binnen sociale media zal groeien, is klantenservice. Dit omvat snelle antwoorden op elke vraag om het vertrouwen van klanten te winnen.

Kunstmatige intelligentie in toerisme

Chatbots krijgen steeds meer een vaste plek in de toeristische online wereld. Maar in de toekomst moeten ze slimmer worden met behulp van kunstmatige intelligentie. Door kunstmatige intelligentie te combineren met intelligente personalisatie, kunt u voorspellen van welke vakantie uw klant droomt voordat hij of zij enig idee heeft. De chatbot van de toekomst weet van tevoren de wensen van uw klant wat betreft luchthaven, data en de persoon met wie hij of zij reist op basis van e-mails, sociale feeds en agenda’s als de klant hier toegang tot verleend heeft.

Wilt u meer online marketing trends in toerisme ontdekken? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze digitale marketingexpert, Yvonne Veenstra.