Nationaal Park Weerribben-Wieden: belevingsmonitor

Om potentiële bezoekers te motiveren om een gebied te bezoeken en om een bevredigende klantervaring te creëren, moet op het juiste moment en op de juiste manier met de bezoeker gecommuniceerd worden. Een bezoeker doorloopt een “customer journey”. Tijdens de reis komen bezoekers in contact met een veelvoud aan “touch points”. Dit zijn momenten waarop de bezoeker informatie krijgt en zowel fysiek als virtueel via mediakanalen in contact komt met het merk “Nationaal Park”. De “touch points” bieden kansen aan ondernemers en park managers. Reden voor ETFI om de informatiemomenten en de beleving en verwachting van bezoekers van Nationaal Park Weerribben-Wieden te monitoren.

Resultaten:

  • Bezoekers maken voornamelijk gebruik van informele kanalen in de eerste fase van de customer journey
  • Investeer in versterking van online informatie
  • Het label van Nationaal Park is draagt niet bij aan de beslissing om naar het gebied te komen
  • Beperkte informatie beschikbaar voor buitenlandse (potentiële) bezoekers

Voordelen:

  • Ontwikkeling van unieke belevingsmonitormethodiek voor Nationaal Park Weerribben-Wieden
  • Inzicht in ‘gaps’ tussen de boodschap en de ervaring/beleving van de bezoeker
  • Herinrichting van “touch points” om te komen tot verbeterde motivatie, beleving en waardering
  • Optimalisatie van klantbelevingen en –ervaringen met als doel tevredenheid, herhaalbezoek en aanraden van bezoekers