De customer journey van internationale studenten in Leeuwarden

Dit kwalitatief onderzoek richt zich op het monitoren van de customer journey van internationale studenten voor en tijdens hun eerste weken in Leeuwarden. Het onderzoek wordt uitgevoerd met behulp van de smartphone/tablet applicatie 'My Service Fellow'. De ervaringen van de studenten en hun studentenleven in Leeuwarden worden door middel van deze tool gemonitord. 

Uitkomsten:

  • Het beeld dat internationale studenten van Leeuwarden hebben is negatiever dan de werkelijke beleving nadat ze in de stad zijn aangekomen
  • Het vinden van geschikte studentenwoningen (bij voorkeur in particulier bezit) voor een goede prijs/kwaliteitverhouding is voor de meeste studenten een groot probleem
  • Niet in staat zijn om creditcards te gebruiken in winkels, supermarkten of op school is voor de meeste buitenlandse studenten de grootste teleurstelling
  • Internationale studenten zijn zeer tevreden over het aanbod van faciliteiten zoals sport, winkels en uitgaan. Vooral het fietsen wordt gewaardeerd door de internationale bezoekers

Voordelen:

  • De gemeente Leeuwarden heeft inzicht gekregen in de hoogtepunten van het verblijf van internationale studenten
  • De gemeente Leeuwarden is op de hoogte van kritisch inzichten die bepalen hoe internationale studenten zich tijdens hun studententijd voelen
  • Op de hoogte van de diensten die aangepast moeten worden om de studentervaringen in de toekomst te verbeteren