Toeristisch Informatie Punt van de toekomst

Toeristische Informatie Punten (TIP’s) zijn altijd beschouwd als een belangrijke servicefaciliteit voor bezoekers die actief hun bestemming promoten en betrouwbare informatie verstrekken aan toeristen. Met het tijdperk van digitale informatie is deze cruciale rol weggenomen van TIP’s, omdat bezoekers erg gemakkelijk toegang hebben tot informatie vanaf hun smartphone. Bedreigd door de evolutie van de technologie en door het gebrek aan bezoeken, moesten veel fysieke TIP’s hun deuren sluiten.

De toekomst van het Toeristisch Informatie Punt in Nederland

In 2017 is het kennisplatform Kennisnetwerk Destinatie Nederland opgericht dat 80 City and Destination Marketing Organisaties (DMO’s) verenigt om expertise uit het werkveld te delen, informatie en interesses uit te wisselen en elkaar te ondersteunen.

Adviesrapport inclusief uniek model voor TIP’s

Ons project over de toekomst van het Toeristisch Informatie Punt (TIP) betreft een intern adviesrapport voor Kennisnetwerk Destinatie Nederland en is opgezet door zes studenten die de masteropleiding International Leisure, Tourism and Events Management aan NHL Stenden in Leeuwarden hebben afgerond. De studenten hebben de huidige bezoekerscentra geanalyseerd aan de hand van:

  • gebruik
  • ontwerp
  • aanbod
  • operatie

Het doel was om een ​​algemeen en schaalbaar model voor TIP’s in Nederland te creëren. Het model geeft een overzicht van verschillende aanpassingen en overwegingen die een TIP kan ondernemen om aan de veranderende behoeften van hedendaagse reizigers te voldoen.

Pictogram

Toeristisch Informatie Punt van de toekomst 4.18 MB

Stel uw vraag aan Bernadett

Bernadett kan u helpen met strategische bestemmingsontwikkeling.