Creativiteit is sleutel voor nieuwe toeristische strategieën in post-COVID-19-wereld

De coronacrisis is een zeer moeilijke tijd voor de toerisme industrie. Onder ondernemers binnen de branche heerst veel onzekerheid over hoe verder te gaan. Er zijn twee opties: stilstaan ​​of doorgaan. Stilstand is voor de meeste ondernemers niet de beste optie, maar hoe verder te gaan, moet nog worden beslist. Wij zijn op zoek naar ervaringen van toeristische organisaties die zich hebben aangepast aan een nieuwe realiteit of zichzelf helemaal opnieuw hebben uitgevonden. Hiermee willen we dat anderen profiteren van de ervaring van collega-ondernemers en specialisten.

Creativiteit kan bijdragen aan herstel van toerisme

Om verder te gaan is creativiteit van de ondernemer nodig. De afgelopen maanden hebben we veel voorbeelden gezien: restaurants zijn afhaalrestaurants geworden, online poppodia in plaats van fysieke evenementen, hotels zijn beschikbaar gesteld voor studentenhuisvesting en nog veel meer. De meeste van deze creatieve initiatieven worden gezien als tijdelijke oplossingen die houvast bieden aan ondernemers en hun werknemers. Helaas zijn de resultaten in de meeste gevallen niet zoals voorheen. Voor de toekomst is het belangrijk om veerkracht op te bouwen voor COVID-19 en soortgelijke crises.

4 toekomstscenario’s voor vrije tijd, toerisme en horeca na COVID-19

Hoewel er veel negatieve kanten zijn, biedt de crisis tijd en ruimte om te heroverwegen hoe verder te gaan. Samen met CELTH hebben we vier toekomstscenario’s ontwikkeld voor de bezoekerseconomie na de uitbraak van het coronavirus. Door de crisis ziet de toerisme industrie in dat het essentieel is om veerkrachtiger te worden voor de toekomst, maar ook om de sociale verantwoordelijkheid voor de samenleving en het milieu te vergroten.

Deze blog is geschreven door onze assistent-projectmanager Sjors Schuurmans. Hij is geïnteresseerd in de ervaringen van ondernemers, experts en studenten binnen de toeristische sector. Hoe gaat u vooruit tijdens deze crisis en wat zou het verschil zijn tussen voor corona (BC) en na corona (AC). Neem contact op met Sjors als u uw ervaringen wilt delen.

Stel uw vraag aan Sjors

Sjors kan u meer informatie geven over duurzaam toerisme en governance.